Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op sociocratie.startpagina.nl

Toekomst van het onderwijs

  • bk

    BLENDED LEARNING

    Traditionele onderwijsmethoden zijn schadelijk voor leerlingen. Er wordt niet gekeken naar kostenbesparende onderwijsalternatieven, die veel beter aansluiten op individuele behoeften en leerniveaus van leerlingen.

    Dat kan via ‘blended learning’. Dat is combinatie van klassikaal onderwijs, online learning en andere vormen van e-learning.In veel landen wordt dat al zeer succesvol toegepast volgens onderzoek.

    Zie video op www.youtube.com“: ”How Online Education is Disrupting Class"

    http://www.youtube.com/watch?v=YknNkISRXqA

    www.youtube.com/watch?v=YknNkISRXqA

  • bk

    Onderwijs via internet vermindert armoede wereldwijd

    Onderwijs via internet is een belangrijke oplossing voor armoede, ook in derde wereld. Het is kostenbesparend en doelmatig. The Online Revolution: education for everyone (Daphne Koller).

    http://www.youtube.com/watch?v=ixE1YAlHnVU&feature=related

    www.youtube.com/watch?v=ixE1YAlHnVU&feature=related

  • bk

    E-LEARNING IS URGENT

    Hoger onderwijs in Nederland moet veel meer gebruik gaan maken van video-onderwijs en andere vormen van e-learning, want dat is doelmatiger en veel goedkoper dan alleen traditioneel contactonderwijs.

    Bij e-learning kan het onderwijs veel beter worden aangepast op de individuele leerbehoeften en capaciteiten van studenten dan bij traditioneel onderwijs, hoeft de student veel minder te reizen, kan de student desgewenst bij zijn ouders blijven wonen, videocolleges in eigen tempo bekijken en onbeperkt herhalen, kan onderwijs gratis worden aangeboden, heeft de docent meer tijd voor individuele begeleiding, enz.

    Bij e-learning kun je denken aan webvideo's, flipped classroom, leerwiki's, educatieve virtual communities, vergadersoftware, videoconferenties, chat, educatieve internetforums, digitale simulatiegames, mobile apps, MP3, MW-radio, email, video-discussies, overzichtelijke webportalen met hoogwaardige onderwijswebsites, enzovoort.

    Maar alle betrokken partijen verdiepen zich nog veel te weinig in de snelle ontwikkelingen op het gebied van e-learning. Dat geldt voor veel politici, onderwijsambtenaren inclusief de onderwijsinspectie, adviesraden, onderwijsadviesbureaus, colleges van bestuur, raden van toezicht, docenten, studentenbelangengroepen en ouders.

    Het is de taak van álle betrokkenen om die achterstand snel in te halen. Want Nederland kan anders in de toekomst niet meer internationaal concurreren als hoogwaardige kenniseconomie.

    VIDEO

    Daphne Koller: Wat we leren uit online-onderwijs (Nederlands ondertiteld)

    http://www.ted.com/talks/daphne_koller_what_we_re_learning_from_online_education.html

    www.ted.com/talks/daphne_koller_what_we_re_learning_from_online_education.html